Personel Takip Sistemleri nelerdir?
Personel giriş çıkış takip sistemi diğer adıyla personel devam kontrol sistemi (PDKS), iş verenlerin çalışanlarının işe giriş – çıkış takibini yaptığı, izin ve fazla mesailerini hesapladığı, puantajları alıp, alınan puantaj bilgilerinin dilenirse herhangi bir muhasebe sistemine aktarılabileceği sistemlerdir.
İşe giriş çıkış saatlerinin PDKS yazılımına aktarılması sonucunda personelin günlük, haftalık ve aylık takibi kolayca yapılabilir.
Personel takip sistemleri giriş çıkış takibinin yanı sıra yıllık izin kullanımları, bordro işlemleri ile puantaj ve maaş hesaplamaları, yemekhanede geçirilen süre, izin süreleri, avans, vardiya saatleri gibi personel ile ilgili işlemlerde esas veri kaynağı olur.
Personel takip sistemlerine olan ilgi ve ihtiyaç günümüzde oldukça artmış, hemen hemen her sektör ve kurumda kullanımı kaçınılmaz olmuştur.
Personel giriş çıkış takip sistemlerinin avantajları nelerdir?
- Personel takip sistemi işverene personelin performansına yönelik rapor verir.
- Personelin mola ve yemek saatleri, vc kullanım dakikalarına kadar dilenirse takibe alınarak personelin firma içerisindeki tüm alanlarda takibi sağlanabilir.
- Personel takip sistemi ile yetkisi olmayan veya yabancı kişilerin firmaya giriş çıkışları kontrol altına alınır.
- Firmanın genel düzen ve işleyişi daha verimli, daha üretken olur, boşa geçirilen zaman azalır.
- Personel devam kontrol yazılımı kullanımı sayesinde çalışanların bilgileri tek tek elle girilmek yerine, giriş çıkış takibiyle otomatik olarak tutulur, IK personelinin bu iş için ekstra mesai harcamasına gerek kalmadığı gibi insana bağlı hata payı en aza iner.
Personel Takip Sistemi Hangi Cihazlardan Oluşur ?
- Personel verilerin tutulacağı terminaller
- Personel verilerinin tutulacağı personel takip yazılımı
- Opsiyonel olarak kullanılacak turnikeler
Personel takip sistemlerin de personel takip cihazı ve yazılımı entegre bir şekilde çalışır.
Personeller tek tek bu sisteme tanıtılır, giriş ve çıkışların tümü raporlanır.
Personel takip sistemi cihazlarını ;
- Kart okuyucu
- Parmak izi okuyucu
- Yüz tanıma cihazı olarak sıralayabiliriz.
Pandemi sonrası kart okuyucular eskisine göre daha çok tercih edilmektedir, parmak izi cihaz kullanan pek çok firma cihazlarını ya parmak izi okuyucular ile ya da yüz tanıma okuyucuları ile değiştirmiştir.
Kart okuyucular, giriş çıkış sirkülasyonun fazla olduğu; fabrika, okul, hastane, büyük – küçük ölçekli iş yerleri vb. yerlerde tercih edilir. Personeller sisteme kayıt edilir, her personele kart tanımlaması yapılır giriş çıkışlarda kartlar okutularak veri girişi yapılır.
Tercihe göre kapı girişi, turnike ve bariyer ile birlikte kullanılabilir.
Kartların üzerine tek taraflı veya çift taraflı baskı yaptırarak tanıtım kartı olarak da kullanılabilir.
Parmak izi okuyucular parmak izinin fotoğrafını çekmez, parmak izini binary adı verilen bir koda çevirir ve o şekilde saklar. Parmak izi okuyucu kullanımın da personelin elinin temiz olması, yanık, yara gibi herhangi bir deformasyon olmamasına dikkat edilmelidir.
Parmak izi okuyucular ve yüz tanıma cihazları güvenlik ve gizliliğin üst seviyede tutulduğu alanlarda daha çok kullanım alanı bulmaktadır.
Yüz tanıma cihazlarında da binary kodu kullanılır. Personel devam takip sistemine kaydedilen personellerin yüzü okutularak yüz tanıma sistemi aktif hale getirilir.
Parmak izi okuyucuların parmak deformesinden dolayı kullanılamadığı bazı sektörler de ki iş yerlerinde veya kurumlarda yüz tanıma cihazları güvenle tercih edilir.
Yüz tanıma cihazları, kapı açma, turnike, üye girişi vb. gibi tüm geçiş kontrol sistemleri ile entegre kullanılabilmektedir.
Kartlı okuyuculardaki gibi kartı unutma veya kartı başkasına verme durumu söz konusu olmaz.
Sahada çalışan personellerin anlık takip edilebileceği qr kod okuculu mobil personel takip sistemi Polimek’in en yeni yazılımlarındandır.
Polimek 1995 yılından bu yana Türkiye’ de ‘’Personel Devam Kontrol ve Takip Sistemleri’’ konusunda uzmanlaşmış; 27 yıllık tecrübesi ile her geçen gün geliştirdiği sistemleri güvenle müşterileri ile buluşturmaktadır.